25 June 2010

Everything's 26~

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Selawat dan Salam utk Nabi Muhammad saw, keluarga baginda dan para sahabatnya.

Assalammualaikum wrt wbt...

Alhamdulillah.. bersyukur kehadrat ilahi kerna masih lagi bernafas di muka bumi ini.. Alhamdulillah.. kerna di kurniakan tubuh badan yang sihat untuk beribadat kepadaNya.. Alhamdulillah atas segalanya Ya Allah, aku bersyukur tak terhingga..

Lagi semiggu je cuti semester nak habis.. cepat pula rasanya masa berlalu, tidak puas rasanya nak duduk rumah bersama keluarga :) weekend nie ana dengan family pergi bercuti di kuantan, tak sabar rasanya, hihi.. selepas pergi bercuti nanti, pada 6hb mak ana akan masuk wad.. doct nak masukkan ubat katanya, esoknya 7hb da boleh keluar wad da.. jadi, sempat la ana nak jaga mak semasa mak di wad nanti.. nasib baik time tue ana belum pulang ke kampus, alhamduilillah.. moga operation kecil tue berjalan dengan lancar, amin.. moga Allah permudahkan segalanya.. ^_^


Tadi ana baru je chatting, YM dengan kawan diploma ana masa kat perak..
Ana dapat berita gembira.. nak taw apa dia?
Kawan ana sudah pregnant 3 bulan! Alhamdulillah,Subahanallah :)
TAHNIAH Pn. Murniza Radzi ^_^
Ana gembira sangat sampai nak menitis air mata, tak tahu kenapa.. mungkin naluri ingin menjadi seorang isteri dan ibu meluap-luap dalam diri ini, adoi! tak terkata betapa gembiranya perasaan ini.. bilalah ana akan dapat berita gembira seperti itu.. tak sabar nak beritahu si suami yang ana pregnant, pasti dia gembira dengar berita tue..huhuhu..

Persoalannya: sempatkah ana menjadi seorang isteri pada seorang suami, dan sempatkah ana menjadi seorang ibu pada anak-anak ana nanti? semuanya telah ditentukan olehNya..

Tatkala ada segelintir manusia inginkan anak, ada jua yang tidak mahukannya.. ada yang hubungannya HALAL, tetapi masih tidak lagi dikurniakan anak, tetapi.. yang hubungannya HARAM, senang-senang beranak, dan buang anak tue sesuka hati, adoi!! apa nak jadi dunia sekarang.. yang hubungan HALAL tue, banyakkan bersabar yea, dan jangan putus asa ^_^ rezeki Allah ada dimana2 :P insyaAllah, jangan pernah berhenti berharap yea ^_^

"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa”.

Surah Al-Furqaan,Ayat :74

~Islamic_Muslimah @ ThEfLaSh~


Keluarga Bahagia

Artist: Saujana
Song Category: Nasyid

Sedamai taman firdausi
Limpahan kasih sayang sejati
Seharum semerbak kasturi
Mengharumi hidup insani

Indahnya damainya
Keluarga yang bahagia
Itulah idaman impian setiap insan
Yang dahagakan belaian
Serta kasih dan syaang

Ketika insan lain berbahagia
Bersama keluarga
Namun kita masih meniti
Titian rapuh perhubungan

Mengapa kita terpisah daripada rahmatNya
Mungkinkah kita seringkali melupakanNya
Ayuhlah bina semula
Keluarga diredhai Allah

Oh ayah oh ibu dengarlah rintihan
Dan luahan hatiku yang dahaga kasih
Jiwaku merasa terseksa ketandusan kasihmu
Marilah kita bina bersama-sama
Keluarga bahagia

Ayah ibu
Luangkanlah sedikit masa bersamaku
Ku rindukan kemesraan
Dan belaianmu


p/s: doakan untuk mak sahabatku, Noor 'Ain.. moga mak nya sehat dan sembuh dr sakit yang di hadapinya, moga yang terbaik menjadi miliknya, amin..

3 comments:

qaseh said...

Insya Allah, pasti suatu hari Ana akan perolehi keluarga yang bahagia. Berdoa dan berusahalah untuk itu.

akak setuju sgt dengat ana, disaat kita nak sangat seorang anak, ramai yang tidak mahukannya. membuangnya seolah ia tidak berharga.

sayangilah anak-anak kita. didiklah mereka menjadi insan yang baik.

salam kenal ana.

cintadalamhati said...

salam..

awat mak nk masuk wad aku x tau pun? ishk2x apa punya anak ar ni yerk.. huhuhuhu.. mak nk wat operation apa?

kak qaseh : ana ni adk sy.. hehehe..

Islamic_Muslimah said...

salam semua ^_^

syukron saudari qaseh, dan mugkin lebih manis kak qaseh, hihih.. syukron atas doa akak, moga kita semua beroleh keluarga bahagia yakni bukan sahaja bahagia d dunia, malah d akhirat jua, amin..

cik cintadalamhati @ ani, huhu..
mak wat operation kakinya..
mak kata, doct nak masukkan ubat kat kaki mak, x dak la operation apa sgt pon, tpi kne dok wad gak la, huhu..
doakan semuanya selamat yea :)