26 July 2009

Everything's 14~


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Assalammaualikum wrt wbt..

Alhamdulillah kerana Ana masih lagi di beri kesempatan untuk berkunjung ke laman maya Ana. Sesungguhnya, kesihatan Ana tidak mengizinkan akhir-akhir ini. Ana dilanda demam yang tidak tahu dimana puncanya, alik-alik Ana demam. Uhibbu pernah tanya, Ana suka tak demam nie? Ana cakap tak suka.. Then Uhibbu kata, demam nie tarbiyah dr Allah, nak uji Ana sama ada ingin masih lagi dalam perjunagan Islam atau tidak, Allahuakbar!! rupanya ujian dr Allah..

Sejak akhir-akhir nie ada terlalu banyak menghadiri meeting, ada dalam sehari Ana attend 3 meeting, Allahuakbar..Uhibbu kata if meeting tue boleh memberi kesan pd diri Ana, ia boleh jatuh pd hukum HARAM, wallahualam.. Sebab, diri kita nie hanyalah pinjaman.. Kita kena jaga ia sebaiknya..Sebagai contoh, kita wat pinjaman PTPTN, di akhir pengajian kita, kita haruslah membayarnya..Begitulah jua kita sebagai manusia. Badan kita nie hanyalah pinjaman dr Allah swt, di akhirnya kita akan di tanya begaimana kita menggunakan tubuh badan kita nie.. Contoh yang lain, kita beli kereta. Tak sempat kereta tue rosak, kita dah beria-ia nak g hantar service. Jadi, begitu jualah konsep pd diri kita nie. Bila kita rasa kita akan sakit, cepat-cepatlah g jumpe doctor. Secara jujurnya, Ana tak suka makan ubat, sebab tue jadi makin teruk. Pada hal Ana da batuk + peningkapla da lama da, iskh2.. (Jangan tiru perangai Anna nie ya)..

p/s: MOga-moga Ana cepat sembuh hingga membolehkan Ana BERIBADAH kepadaNYA, amin.. Doakan Ana ya sahabat-sahabat sekalian ^_^ syukron..

No comments: