29 April 2010

Everything's 23~

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Selawat dan Salam utk Nabi Muhammad saw, keluarga baginda dan para sahabatnya.

Assalammualaikum wrt wbt...

Alhamdulillah.. alhamdulillah kerna d kurniakan nikmat Iman, Islam, dan pancaindera yang tidak berbelah bahagi.. Alhamdulillah, setiap saat ku masih boleh bernafas.. Alhamdulillah, setiap detik jantung ku masih berdegup.. ku bersyukur atas nikmat yang d kurniakanNya, syukron Ya Allah..


IMAN.. ya, IMAN..

hari ini Iman menjadi lemah, lemah selemah lemahnya..power kurang.. *mcm citer atromen, bila power dah lemah, ada lampu merah berkelip2 di dadanya, begitulah jua ana* apa yang berlaku sehingga ia menjadi lemah ya? only me n God knows.. Allahuakbar!! apalah yang d cari sebenarnya.. seolah-olah diri ini mengalami konflik..konflik diri yang tiada siapa tahu..ia bermain secara dalaman, bukan luaran.. waduh, amat sukar melawan konflik diri ini..apa yang sedang d cari sebenarnya? luarannya nampak seperti buah mangga yang licin kulitnya, warna keemasan..cantik..tetapi isinya? Astafirullah alazim, amat busuk, berulat..tiada siapa yang tahu..


Tidak tertanggung perasaan ini menahan derita konflik diri ini.. apa yang harus d lakukan? apa jalan yang sebaiknya? persoalan yang sering bermain d fikiranku.. di mana prinsip "Mempertahankan apa yang diperjuangkan" tue? mana? mana? dan mana?

Ya Allah, jangan biarkan diri ini hanyut dibuai mimpi yang sementara, kejutkanlah diri ini agar kembali ke alam realiti.. Ya Allah, peringatkanlah diri ini bahawasanya KAU sedang melihat setiap gerak geriku, setiap tindakanku, setiap tutur bicaraku, setiap langkahku, yakni setiap detik.. Jangan biarkan diri ini menyesal setelah kulit menyentuh bara api neraka.. Nauzubillah..

Ampunilah diri ini Ya Allah.. Lindungilah diri ini Ya Allah dr godaan syaitan, hawa nafsu, harta benda dan dunia.. Ku bermohon dan mengharap hanya padaMu..


"Ya Allah, jangan Engkau memberikan kepadaku dari kenikmatan dunia yang terlalu banyak agar aku tidak melampaui batas laranganMu. Jangan pula terlalu sedikit sehingga aku lupa kepadaMu. Sesungguhnya yang sedikit tapi mencukupi, lebih baik bagiku daripada yang banyak tetapi melalaikan... Amin..."



No comments: