09 July 2010

Everything's 28~

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Selawat dan Salam utk Nabi Muhammad saw, keluarga baginda dan para sahabatnya.

Assalammualaikum wrt wbt...

Khaifa hal? Ni how ma? How are u? Apa kabar? Ai kabal nu? heheh, 1 Malaysia katakan :)
Harap semua sihat hendaknya.. sihat darisegi mental, fizikal serta rohani, amin :)

Guess what? ana sudah berada di Kedah, tempat suburnya sawah padi, hihi.. maklumlah, cuti semester da abis, jadi pulanglah ana kepangkuan tempat menimba ilmu.. Pagi tdi ana gerak dr KL jam 12tghari, sampai Changlun dlm jam 6.30ptg..now ana kat umah mak usu, singgah sebentar sebelum pulang ke UUM keesokkan harinya.. cadang nak balik malam nie, tapi memandangkan badan yang letih, urat saraf yang tegang, ana mematikan niat ana, huhu.. if esok ada ko-k, ponteng la ana gamaknya, lalala ^_^ the truth is, ana malas nak kemas bilik, nak kemas barang yang berlambak-lambak, that why ana putuskan esok siang je ana balik hostel and kemas semuanya :p tonite is the best time to rest before start kuliah on sunday.. ekk, hampir terlupa yang ana dan sahabat-sahabat belum abis add subjek, adoi!! banyak kena fikir nie, yehaaa!!


Semester 5 bakal ana tempuh dengan misi dan visi yang baru, yang jitu, tunjuk ajarku sifu, h0h0h0.. bukan misi dan visi yang hangat-hangat tahi ayam, tetapi akan ana usahkan ia agar mimpi jadi nyata, insyaAllah :) doakan agar ana dan sahabat-sahabat ana mencapai apa yang kami inginkan, amin.. semester ini mugkin ana sibuk sedikit, if blog nie tak update, paham-paham je yea, lalala :P ana dengan sahabat-sahabat ada plan nak ambik lesen kereta kat sini, senang sikit kot, huhu.. moga kami lulus mendapatkan lesen kereta P dengan hanya 1 cubaan, amin :)


Ha, injection ubat pada kaki mak, alhamdulillah, berjalan lancar :) eh, bukan injection kat kaki, tapi injection ubat ditulang.. moga injection yang telah dijalani dapat megurangkan kesakitan yang mak alami selama ini, amin.. injection tue dibuat pada hari rabu, 7hb yang lepas.. pagi tue mak kena injection, petang dah boleh keluar.. mak masuk wad 6hb, hbkl.. masa kat hospital, gerun gak ana dibuatnya.. mana tak nya, dengan bau ubat yang menyesakkan nafas, riak wajah pesakit yang dalam kesedihan dan sebagainya.. kat sebelah kiri mak ada pesakit cina, kanan pula india, dah benar-benar 1 Malaysia, huhuh.. yang cina tue mak kata dulu dia ada kanser, then dah ok dah kansernya.. now dia sakit sebab ubat-ubat yang dia makan untuk lawan kanser tue, waduh.. sembuh yang ini, dapat yang itu pula.. cina tue muda lagi ana tengok, tapi malangnya maut tak kenal siapa.. kadang-kadang ana terfikir, apalah sakit yang akan menimpa ana sebelum ana menemui ajal..emm, keep wondering..

Sampai disini sahaja luahan hatiku, chewah! :)
Moga diberi peluang dan ruang untuk bertemu lagi dimasa akan datang, amin..


"Sebaik-baik menjenguk orang sakit adalah berdiri sebentar {tidak berlama-lama} dan ta’ziah cukup sekali saja. (HR. Ad-Dailami)"


p/s to myself : wake up.. ur getting older, please grow up.. think like an adult, not like teenagers..

~Islamic_Muslimah @ ThEfLaSh~

No comments: