30 January 2010

Everything's 16~

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang

Assalammualaikum wrt wbt…

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih berada di atas duniaNya walaupun telah acap kali melakukan kesalahan, kemungkaran kepadaNya.. Alhamdulillah, kerana masih jua memiliki segala nikmat pancaindera walaupun kesemua pancaindera ini telah ku gunakan untuk melakukan kemaksiatan..


Ya Allah, kenapa Kau masih memberi ku kesempatan untuk bertaubat? Sedangkan aku masih seperti dulu.. tidak pernah berubah..masih melakukankan kemungkaran yang telah Kau larang.. kenapa Ya Allah? Kenapa? Kenapa Kau tak balas segala perbuatan ku padaMu? Sederas mana pun air mataku kini, tidak memberi apa-apa makna kerna aku akan mengulanginya.. berbuat dosa, dan meminta ampun, buat dosa then bertaubat, itulah kitaran hidup ku ... selepas berbuat dosa, menangis mengenangkan dosa yang telah ku lakukan.. apa nak jadi pada diri ini.. telah ku usahakan untuk menjauhinya, tetapi apakan daya..iman yang ada pada ku hanyalah senipis iman, dan selemah-lemahnya.. aku tewas degan dorongan nafsu.. aku tewas dengan godaan syaitan..

Dimana pendirian ku?
Dimana kekuatan ku?
Dimana ketegasan ku?
Mengapa aku tewas dimakan pujuk rayu?
Mengapa aku mudah mengalah padanya?

Ya Allah..

Apa yang harus ku lakukan?
Berikanlah petunjuk pada ku..
Aku masih mencari-cari..
Siapa aku yang sebenarnya..

p/s: Syukron, h0hoh0ho...

1 comment:

fahana_ann said...

salamualaik:
betul2..allah selalu bagi kita peluang padahal dah byk kali kita ulang kesilapan yang sama..trim akasih mengingatkan>_<