11 June 2009

Everything's 8~


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Assalammaualikum wrt wbt..

Petama-tamanya dan selama-lamanya marilah kita bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih lagi bernyawa di muka bumi yang sementara ini. Bumi yang hanya sebagai landasan untuk kita menuju ke akhirat yang kekal abadi.

Dah hampir sebulan Ana cuti semester, tpi Ana masih lagi tak dapat nak update n post somethings new dlm blog Ana.. Ana sedikit bz. Bz kew?hehehe.. actually, my mum not in good health.. mak sakit kaki, bahagian peha :( mak kata sakit dia macam ada "karen" jer.. mak tak boleh nak bediri lama-lama, tak boleh duduk lama-lama.. :( sakit sgt.. malam-malam kaki mak rasa sejuk.. da semua ubat mak cuba, moden dan tak lupa juga tradisional.. mak da g berurut, tapi tak jalan gak, masih sakit.. bila mak bgun untuk solat subuh, ia amat memeritkan, Ana turut terasa kesakitan itu.. kadang-kadang Ana jadi tukang urut mak :) Ana tak kesah pon, Ana suka sangat if Ana boleh wat sesuatu untuk mak, time ini lah kita sebagai anak perlu balas jasa mereka, nanti bila mereka dah tiada, baru kita nak menyesal, tak dok guna dah..tol tak??

Ana pernah terfikir dan berniat, if macam nie sakit mak Ana, Ana harap agar Allah pulihkan mak Ana, dan transfer sakit yang mak Ana alami tue kepada Ana :) Ana sedih bila lihat mak Ana dalam kesakitan :( moga-moga Allah pekenankan doa Ana ini, amin... mak Ana cuti seminggu sekarang.. hari rabu 10/06/2009 mak dah tak tahan sangat dengan sakit yang di alaminya, jadi mak ajak kami untuk g check-up kat Hospital Pusrawi..sebenarnya mak dah ada appoiment dengan hospital Selayang, tapi lambat sangat giliran mak..22/06/2009 temu janji dengan Pakar Otomedik kat Hospital Selayang..11/06/2009 pada jam 2.30 mak ada temu janji dengan Hospital Pusrawi untuk wat SCAN MRRI, entah la lupa nama scan tue, hehehe.. doct kata tak boleh wat x-ray biasa, tak nampak apa sakitnya nnt.. so, my mum have to do the scan la although it is quite expensive :( mak kata scan tue macam masuk dalam keranda jew..emmm

Hari sabtu nie, 13/06/2009 result scan dapat.. Harap-harap tak dok apa yang buruk belaku to my mum, amin... takotnya Ana nak tgu hari sabtu tue.. actually, my dad pon tak berapa sihat.. my dad alami sakit kulit.. badan my dad macam mana nak tell you all ha?? the simplest word "kudis" i think.. pada selasa yang lepas, 09/06/2009, my dad dah g jumper Pakar Kulit.. banyak ubat-ubatan ada kat uman Ana..baik ubat pil, cecair, sapu dan sebagainya..moga-moga penyakit yang di alami oleh kedua ibu bapa Ana beransur pulih :) amin..

"Ya Allah, kurniakanlah kesihatan tubuh badan kepada orang-orang yang aku amat sayangi, moga mereka dapat meneruskan perjuangan dalam berdakwah di jalanMu Ya Allah, amin..."

Emm, time kita sehat nie adakah kita menjalankan tanggungjwb kita sebagai hamba Allah?? Ana sering kali lalai dalam melakukan amal ibadah kepada Allah, Ana terfikir..barangkali bila Ana jatuh sakit, adakah Ana akan menunaikan amal ibadah dengan sempurna?? mungkin tidak kan?? jadi seharusnya masa kita sehat ini, kita haruslah berhempas pulas melakukan amal ibadah kepada Allah.. ini ingatan pada diri Ana yang sering lupa dan lalai dengan nikmat dunia yang sementara.. Astaffirullah al-azim..


p/s: moga sahabat-sahabat dapat doakan untuk kesihatan ibubapa Ana ya, syukron :)

2 comments:

°`° NiSa °`° said...

hana.. hope ur parent will be fine...

maryam rahman said...

salam kak hana...hope everythin will b okey...langkah bijak untuk tidak hadiri kursus fasilitator tuh.....jaga parents tu lebih banyak pahalanya...muga2 semuanya selamat hendaknya...